Як зібрати показники лічильників?

Як зібрати показники лічильників?

Якщо організація використовує прилади обліку для проведення нарахувань, то важливим завданням є збір та обробка показників лічильників.

Зібрати показники загальнобудинкових лічильників не складно, оскільки доступ до них є у відповідальної особи. Зазвичай зняття показників загальнобудинкових лічильників проводиться в останній день місяця. Зібрати показники індивідуальних лічильників в новобудовах теж просто: як правило, вони знаходяться в місцях, де до них є вільний доступ технічного персоналу. Контролер без проблем знімає показники з них. Це також бажано робити в останній день місяця. Сучасні технології дозволяють отримувати інформацію з приладів обліку дистанційно. Але, на жаль, не всі об’єкти обладнані такими системами. 

Проблеми виникають з індивідуальними лічильниками, що фізично знаходяться всередині квартир, садових ділянок, інших приміщень, до яких відсутній вільний доступ контролера. Отримати показники можна від споживачів. Але цей спосіб не є надійним, оскільки не гарантує отримання перевірених показників вчасно.

5 рекомендацій: як зібрати показники лічильників з мешканців

Для організацій, що не мають іншого способу, ми підготували наступні рекомендації:

  • Завчасно нагадуйте абонентам всіма доступними способами (e-mail, sms, месенджери, мобільні додатки, об’яви тощо) про необхідність передачі показників до відповідної дати.
  • Надавайте можливість абонентам передавати показники зручним для них способом. Якщо ваша організація не використовує спеціалізоване програмне забезпечення, за допомогою якого можна передавати показники через особистий кабінет або мобільний додаток, ви можете скористатись альтернативними способами, на кшталт:
    • просити мешканців надавати показники за допомогою смс;
    • налаштувати автовідповідач та просити мешканців телефонувати на відповідний номер та повідомляти показники лічильників
    • отримувати показники через месенджери (viber, telegram тощо)

Коли ви обираєте спосіб, яким абоненти будуть передавати показники, не забувайте також і про зручність подальшої обробки отриманих даних.

  • Частина абонентів все ж-таки передасть показники. Зосередьтесь на тих, що не надали потрібної інформації. Якщо будинок невеликий, можливо, співробітник зможе зателефонувати решті мешканців та отримати необхідні дані при живому спілкуванні.
  • Застосовуйте політики, що передбачають альтернативні способи виконання розрахунків за умови відсутності показників. Зазвичай такі розрахунки (нарахування за нормою, або за середньодобовим) призводять до більшої суми в платіжці. Це спонукає абонентів надавати потрібну інформацію вчасно в наступному періоді.
  • Попри отриману від мешканців інформацію, виконуйте контрольні перевірки індивідуальних лічильників.

Як перевірити отримані показники лічильників

Обирайте для перевірки абонентів за наступними критеріями:

  • Зміна у споживанні абонента більш як на Х%
  • Відсутність наданих показників протягом декількох місяців
  • За настанням дати планової перевірки згідно з графіком

 

Для проведення контролю інколи достатньо попросити споживача надіслати відповідну фотографію показників лічильника, щоб не відвідувати споживача.