Aбонентський облік у житлово-комунальних організаціях

Aбонентський облік у житлово-комунальних організаціях

Cфера житлово-комунального господарства в Україні, у своїй більшості, все ще базується на фундаменті, що був закладений в радянську епоху. Користуючись смартфонами та інтернетом, ми все ще отримуємо друковані рахунки-квитанції, ведемо облік на папірцях, вішаємо на стінах будинків списки боржників. Цей матеріал - спроба запропонувати сучасні принципи, інструменти та бачення важливих процесів в організаціях сфери ЖКГ, які впливають на якість життя будь-якого громадянина. 

Всі звикли до того, що в обслуговуючих компаніях є бухгалтер та бухгалтерський облік. Ми розуміємо роль та важливість бухгалтерії, але, на нашу думку, в роботі житлово-комунальної організації є одна недооцінена зона відповідальності – абонентський облік. Цей вид обліку часто включають в бухгалтерський облік, хоча він виходить далеко за межі бухгалтерського та потребує більше інструментів, оскільки базується на принципах відкритої комунікації та прозорості. Якщо бухгалтерський облік суворо регламентований на законодавчому рівні, про абонентський облік практично не існує ніяких впорядкованих матеріалів. Тому команда фахівців Мій Дім Онлайн зібрала велику кількість рекомендацій та відгуків від наших клієнтів та готова поділитись з вами. Ми хочемо сформувати правила, норми та принципи, а також допомогти налагодити правильне ведення цього виду обліку в організаціях житлово-комунального господарства.

Даний матеріал буде представлено у формі статей по кожному з процесів абонентського обліку в таких організаціях, як: ОСББ, ЖБК, садові товариства, управляючі компанії, комунальні підприємства та інші. Він буде корисним не тільки керівникам організацій, але й співробітникам та бухгалтерам, що безпосередньо працюють з абонентами. Також ми зібрали поради для мешканців-абонентів, бо, на наш погляд, досягти успіху можна лише при умові порозуміння між всіма сторонами процесу.

 

Опубліковані статті:

Основи абонентського обліку:

  1. Особові рахунки
  2. Статті нарахування
  3. Розрахункові періоди
  4. Основні операції

Політики організації

Політика організації визначає набір певних правил та принципів щодо певної сфери діяльності. Простими словами політики визначають “правила гри”, з якими повинні бути ознайомлені, як співробітники організації, так і абоненти. Політики можуть бути як в ОСББ, так і в управляючій або обслуговуючій компанії, комунальному підприємстві, садовому товаристві або котеджному містечку. Важливо зафіксувати їх в договорах чи інших документах та донести їх до відома абонентів - жителів. 

 

Важливі політиками в організаціях ЖКГ: 

  1. Критерії визначення заборгованості
  2. Робота з боржниками та штрафні санкції
  3. Проведення нарахувань за відсутності показників лічильників
  4. Розподіл оплат, що не маютть чіткого призначення платежа

Процеси в організації

Процеси - це послідовність дій, яка приводить до очікуваного результату. Для ОСББ, управляючої чи  обслуговуючої компанії, комунального підприємства, садового товариства чи котеджного містечка регулярними рутинними процесами є наступні:

  1. Облік оплат абонентів
  2. Облік субсидій та пільг
  3. Збір показників приладів обліку
  4. Виконання нарахувань
  5. Звірка з мешканцями
  6. Проведення коригувань
  7. Робота з боржниками
  8. Звітність перед абонентами
  9. Звітність в державні органи
  10. Актуалізація даних особових рахунків